Archive for 1 oktober, 2008

Resultat av Emma-dagen

oktober 1, 2008

Inte så lyckat som man skulle önskat. Mitt hår är väldigt kort, kortare än vad jag kanske hade tänkte. Håller på att vänja mig, antar att jag gör det efter hand. Robin påstår att det är fint och hur som helst växer ju hår ut efterhand. Träningen gick sådär. Kände mig lite vilse då instruktören på Nautilus har en tendens att ta för givet att man vet hur saker och ting går till. Hon suckade högljutt när jag fick springa och hämta hantlat mitt i passet, för det är tydligen allmän kunskap att man hämtar det i början på ett step-pass. Jag solade efter träningen men på grund av nya rör i solariet vågade jag inte slappna av ordentligt vilket resulterade i att jag lämnade bädden 9 minuter innan tiden tog slut. Kunde inte riktigt njuta heller för mitt huvud bankade som aldrig förr. Fick dock lite färg ändå. Mitt sista bestyr på stan för dagen var nagelförlängning och förstärkning. I mitt tidigare liv i Norrköping testade jag Bio Sculpture och var jättenöjd. Nu fick jag åka hem och fila och dona själv efteråt. Kan bero på att den trevliga tjejen på Nagelsalongen var elev men dels tog det längre tid än vad jag kom ihåg plus att jag inte blev riktigt lika nöjd. Det positiva var dock att jag betalade 390kr istället för 850kr som det kostar annars. På så vis var det absolut värt det. På bussen hem bestämde jag mig för att skjuta upp fikan med Emma. Kände att jag tyvärr inte kunde föra ett samtal med en annan människa då mitt huvud höll på att explodera. Nu, fyra alvedon och två treo senare, gör det fortfarande ont. Kan man amputera bort huvudet?

Emmas Dag

oktober 1, 2008

Följande aktiviteter ska fullföljas idag:

  • Äta frukost medan jag bläddrar i diverse frisyrtidning
  • Kl 11 klippning
  • Kl 12.00-13.00 Träning Step 30 + Power 30
  • Sola på Nautilus
  • Lunch
  • Kl 14.30 Bio Sculpure naglar hos Nagelsalongen.
  • Kl 16.30 Fika hos Emma

Blir en trevlig Emma-fokuserad dag. Det är sällan det händer men välbehövligt när det sker. Tjo !