Archive for 4 oktober, 2008

God Kväll

oktober 4, 2008

Vart har dagen tagit vägen? Gårdagen avslutades med en väldigt trevlig biljardkväll nere i stan med Jon, Robert och Robin. Skulle gärna vilja skryta med samma resultat som sist vi spelade men det hade inte varit sant. Vi skiftade lag, så alla fick spela med och mot alla. Det var hyfsat jämnt, i alla fall tills jag hade fått i mig några öl, då blev siktet nämligen lite sämre. Väl tillbaka i Ryd satte vi oss i Jons korridorsrum och myste med en öl och kvällen avslutades vid cirka halv två då jag somnade gott. Tyvärr tror jag att jag sov lite märkligt då min höft gjorde ont och det var svårt att gå i morse. Trots smärtan tvingade jag ner mig själv till gymmet. Jag stannade dock vid motionscykeln och trekkmaskinen och struntade i vikterna. Har vant mig vid passen nu och behöver någon som skriker på mig. Efter träningen blev det lunch samtidigt som jag och Fredrik försökte klämma fram ett ämne att skriva vår c-uppsats om. Nu har vi tagit ett beslut om vad vi åtminstone ska skriva ett PM om, sen får vi se om det räcker. ”Hur människan skapar en självbild utifrån sociala interaktioner.” Spännande, problematiskt, roligt och jag hoppas verkligen att det håller i längden så det blir detta vi skriver om.

Jag ser fram emot morgondagen, längtar till och med. Min bror och Nazanin kommer hit vid elva och sen dyker väl mina föräldrar upp efter hand. Vi har fixat kanelbullar för att fira kanelbullens dag lite sent. Jag ser fram emot att träffa mamma och att hon ska få se mitt hår. Sen är det förstås väldigt kul att dom ska få träffa Åke. Mysdag.

Idag bokade vi dessutom biljetter till skåne över julen. Vi tar med oss Åke ner och under en vecka firar vi jul med våra familjer och med varandra. Det är första julen vi firar tillsammans och planeringen passar oss perfekt. Det blir först några dagar i Helsingborg, hemma hos mamma och pappa minst fram till juldagen. Sen blir det annandagen och resten av veckan nere i malmö med familjen Lagergren. Längtar nästan lite till julen nu när vi kunde lösa det så smidigt.

