Archive for 5 oktober, 2008

Trevligt besök

oktober 5, 2008

Regnet slår hårt mot fönstret, men i mitt hjärta är det soligt. Det var inget långt besök men det var väldigt trevligt. Åke charmade dom alla, givetvis. Det var riktigt trevligt att få träffa dom och nu längtar jag ännu mer till julen när jag får åka hem och träffa hela släkten. Jag uppskattar dom så mycket mer nu när jag bor lite längre borta. Ju äldre jag blir destu mer inser jag hur viktig familjen är. Jag har speciellt nu på sista tiden lärt mig att blod verkligen är tjockare än vatten. Vänner försvinner, ibland utan att man ens vet om det. Familjen har man alltid kvar, i goda tider och i svåra. Det ska gudarna veta att jag kan vittna om.

Jippi…söndag.

oktober 5, 2008

Klockan är endast kvart i tio men vi har redan bäddat sängen, vattnat blommorna, städat i köket, damsugat lägenhet. Detta kan bara betyda en sak; mina föräldrar kommer idag. Det ska bli så kul. Nu ska jag slänga i mig lite frukost och se måste jag göra mig iordning. Mor och far bör ha kört ifrån Stockholm nu, antar att dom ringer när dom närmar sig.