Archive for 7 oktober, 2008

Min hjärna svullnar

oktober 7, 2008

Om jag gör något mer skolrelaterat idag kommer jag avlida av en för stor hjärna. Garanterat.

Glömde korven

oktober 7, 2008

Fick en handlingslapp av Robin. Han ville ha korv med bröd till lunch, absolut sa jag. Utöver lunchen ville han ha lite yoghurt och näs spray och så. Givetvis säger jag och byter om och traskar bort till Hemköp. På vägen funderar jag på vad jag kan köpa till honom för att pigga upp honom lite och få honom att må lite bättre. Kommer på att han älskar de megastora muffinsarna så jag bestämmer mig för att köpa sånna. Väl i affären köper jag även rosor till honom men inser att det är mer till mig själv då det jag som tycker om att han snittblommor hemma. Precis vid kassan inser jag att glass är ju jättebra när man är lite sjuk så jag lyxar till det med GB-glass till sjuklingen. Promenerar glad i hatten hem, nöjd med mina inköp och min omtänksamhet. Samma sekund som jag sätter ner kassarna i hallen inser jag KORVEN. Jag hade köpt korvbröd, rostad lök och bostongurka men inga korvar. Som tur var hade vi några korvar i frysen så det löste sig men jag är bra förrvirrad ibland.

Sitter och arbetar med vårt PM, har kommit igång ordentligt nu. Tyvärr räcker inte min koncentration många timmar i taget så jag måste vila emellanåt. Robin har nu somnat på soffan efter lunch, han är så söt.

Tisdag

oktober 7, 2008

Började denna tisdag med att ligga kvar i sängen och läsa ut min bok; Vi måste tala om Kevin. Det är väldigt bra bok, som har tagit mig tre månader att läsa. Kan bero på att den låg i Linköping hela sommaren när jag var i Helsingborg, det försvårade läsningen. Kan dock rekommendera boken som skildrar en mammas berättelse om sin son, Kevin, som mördade elva personer vid sin skola samt sin lillasyster och sin pappa.

Robin är fortfarande sjuk här hemma, men idag verkar det mer vara näsan än halsen. Han ligger nerbäddad i sängen och tycker synd om sig själv. Ska traska bort till Hemköp sen och inhandla korv med bröd, som han har beställt till lunch. Det är roligt hur män blir rätt ynkliga när dom blir lite sjuka. Antar att det beror på att vi kvinnor inte ver hur det är när en man är riktigt förkyld.

Idag blir det till att verkligen få lite gjort till PM:et. Jag och Fredrik har bestämt att han ska fila lite på metoden så ska jag sätta tänderna i inledningen, syftet, frågeställningar samt etiska antagande. Blir nog inte så svårt att få gjort. Jag tycker mest det är riktigt härligt att komma igång och jag är jättenöjd med vårt val av ämne nu. Kanske (bara kanske) tröttnar vi inte fruktansvärt på detta innan terminen är slut.

Mannen börjar blir hungrig och han blir lite grinig när jag lägger upp bilder på honom. Får väl pussa lite extra på honom sen springa iväg och handla. Hörs!!!