Archive for 9 oktober, 2008

Förberedelser

oktober 9, 2008

Sitter och funderar över hur jag ska föra mig själv på arbetsintervjun i morgon. Ju mer jag tänker på det desto mer vill jag verkligen ha jobbet. Jag försöker lista ut hur jag ska svara på de eventuella frågor som kan dyka upp. Problemet är att det av någon anledning är mycket lättare av svara förnuftigt på mina egna frågor än någon annans under en intervju. Undra varför? Jag försöker nu fundera ut vad mina mindre positiva sidor är så jag inte visar dom i morgon. Bland annat måste jag tänka på att inte prata för mycket. Jag ska svara på frågan men kort och koncist, utan att sväva ifrån. Om jag bubblar för mycket kommer jag verka omogen och nervös, det vill vi ju inte. Jag är inte särskilt nervös just nu bara väldigt förväntansfull. Jag vill verkligen att detta ska gå bra. Måste vara säker på mig själv och föra mig på ett reppresentabelt sätt.

Arbetsintervju

oktober 9, 2008

Fick ett väldigt trevligt samtal från Academic Work för en liten stunds sen. Dom vill gärna träffa mig i morgon angående ett jobb som administratör. Detta tyckte jag var väldigt trevligt och ett extrajobb skulle göra mig väldigt glad. Inte nog med att det är lite extra inkomst varje månad, vilket aldrig är fel, har jag i så fall förmodligen jobb nästa sommar. Jag vägrar spendera en sommar till i Helsingborg, eller framförallt jag vägrar spendera sommaren ifrån Robin. Dessutom är arbetsuppgifterna sådana som jag redan kan och är insatt i. Hoppas, hoppas !!!!

Har nu förberett mig lite genom att leta fram betyg och handlingar som jag skulle ha med, får väl tänka igenom utstyrseln lite också. Man måste tydligen se representabel ut på dessa grejorna. Blir jobbigt!

Dimmigt

oktober 9, 2008

Har ni noterat att vissa dagar verkar alla andras liv mer spännande än ditt eget. Idag känns som en sån dag. Jag ställde klockan på nio för att kunna arbeta med PM:et på morgonen och förbereda inför träffen med Fredrik klockan tolv. Till saken hör att jag redan läst igenom 35 gånger och känner mig lite insnöad i ämnet. Jag ser inte längre stavfel och ologiska meningar är solklara för mig. Jag hoppas dock få lite gjort nu på morgonen så att vi kan vara så effektiva som möjligt under träffen sen. Eventuellt kanske jag prelimenärt ska sticka ner på Yoga i eftermiddag. Tyvärr mår fortfarande Robin dåligt så han kan (läs:får) inte träna. Men för att göra denna dimmiga torsdag lite klarare borde jag kanske testa något nytt och spännande.