Archive for 11 oktober, 2008

Stackars mig

oktober 11, 2008

Vill bara påminna stora stygga världen om hur synd det är om mig. Jag är fortfarande hängig men jag lär överleva. Nu är det mest frustrerande en brist på aktiviteter denna lördagkväll. Vi har ätit middag och tittat på The Love Guru, en hyfsat rolig film. Jag är för seg och trött för att göra något extravagant men något halvkul borde väl gå att hitta på. Min sambo tittar halvt engagerat på Nosferatu på Svt, men det känns inte som min sort film. Hoppas verkligen jag kan träna i morgon, har inte tränat sen i onsdag och det är inte alls roligt.

Dessutom har jag något i mitt öga. Helvete!

Kattkvinna

oktober 11, 2008

Noterar en övervikt av kattfoton i min blogg sen vi fick hem Åke. Men han är ju så söt. Tycker i.a.f att jag är rätt duktig på att inte nämna honom i varje inlägg, bara vartannat. Ber om ursäkt för detta!

Kalkylerad risk att bli en galen kvinna med 36 katter vid 82 års ålder = 94 %.

Fy Helvete

oktober 11, 2008

Ursäkta språket, men idag är inte livet roligt.

Intervjun igår gick så bra som det kunde gå. Personen dom söker ska ha väldigt specifika kvalifikationer så jag vet inte hur jag ligger till. Den trevliga tjejen på Academic Work skulle intervjua ett par till på måndag sen skulle hon höra av sig oavsett hur domen blir. Enligt mig kan det gå hur som helst. Nu över till varför jag mår pissigt idag. Lite är mitt fel, en hel del är Robins fel och lite är otur. En trevlig går kväll innehöll ett parglas vin som idag manifesterar sig som en ganska krävande huvudvärk. Min kära, älskade, verkligen underbara (notera ironin) sambo har smittat mig så nu har jag ont i halsen och nyser hela tiden. Oturen kommer in i form av hosta som jag alltid får när jag är sjuk, väldigt jobbigt. Orkar inte skriva mer, visar lite bilder istället.