Archive for 17 oktober, 2008

Grattis Mor

oktober 17, 2008

Idag fyller min vackra underbara bästa mamma år. Ringde henne tidigare och önskade henne en superbra dag. Mina förhoppningsvis fina blommor som jag har skickat till henne hade inte kommit fram än men vi får väl hoppas att de dyker upp under dagen. Givetvis sa jag inte detta till henne, då blir det ju ingen överraskning juuu. Hur som helt Grattis på dig mor!

Övriga glada nyheter följer: jag ska provjobba på måndag. Wiiiii. Tydligen är vi tre stycken som ska jobba tre timmar på måndag och det finns en tjänst att fylla. Antar att det blir tufft men jag får se till att visa framfötterna ordentligt på måndag helt enkelt. Om jag tror på mig själv borde andra också tro på mig, eller? Tror jag själv på det? Hmm.

Övriga nyheter: Jag klev upp (läs och häpna) tjugo över sju i morse BARA för att träna. Jag hade inga andra planer, inget jag skulle iväg på, utan jag gick upp mitt i natten för att träna step i 30 minuter och Abs i 30 min. Hur sinnesjuk är jag? Det var med delade känslor jag genomförde detta experiment. Dels ville jag testa passet, testa hur det kändes att träna så tidigt och tänkte att det skulle vara en bra start på dagen. Det var helt ok faktiskt, tro det eller ej. Jag vaknade till ordentligt, och det var skönt att klockan nio redan ha tränat färdigt för dagen. Dock blir det lite platt fall när jag sen inte hade något att göra. Om jag skulle iväg till jobbet eller så kan jag förstå grejen men nu åkte jag hem och la mig på soffan. He! Fast det är inte riktigt sant, jo jag åkte hem, efter många om och men. Insåg på bussen på väg hem att jag inte hade några nycklar på mig och Robin var på bussen så det var bara att hoppa av bussen, ny buss till Malmslät, möta upp Robin, få nycklarna, vänta 10 minuter på ny buss, åka till gamla linköping och sen promenera hem. Dagen absolut sämsta drag. Note to self: TA MED NYCKLAR NÄR DU LÄMNAR LÄGENHETEN.

Ikväll ska jag hem till Emma och vi ska förmodligen ner på stan och käka middag och dricka lite öl och snacka lite skit. Precis så där som bara två tjejkompisar kan göra. Det ska bli riktigt trevligt, det var alldeles för länge sen vi umgicks. Robin ska ändå vara nördig och se serietidningsfilmgrej på bio i Norrköping så det passade utmärkt att jag sticker ut på eget håll. Nu ska jag äta sushi.

Det blir nog en bra dag denna!

