Archive for 19 oktober, 2008

Vad ska man göra?

oktober 19, 2008

Sitter och undrar vad jag ska göra av denna söndags kväll. Alternativen är inte många men det finns ett par. Antingen koncentrerar jag mig på skolan och jobbar med uppsatsen, eller slappar framför Tvn. Jag kan fortsätta med min målning, eller slappa med en bra bok. Jag har en känsla av att det blir slappt. I morgon ska jag träffa Fredrik klockan tio och då ska vi formulera syfte, hypoteser och kanske börja fila lite på enkäten. Förhoppningsvis kan vi även få ner någon sorts upplägg för arbetet och uppsatsen, så vi vet vad som kommer hända. Jag är väldigt ivrig att komma igång, det känns lite som vi har trampat runt i ingenstans ett tag och nu vill jag faktiskt, praktiskt sätta fart.

Nu pratade jag med Jon och han är snäll nog och kommer över och håller mig sällskap ett tag. Kul !!!

Fick en kommentar från Hanna; ”intressant blogg… ”Vad betyder det? Är det på riktigt eller ironiskt, fattar noll. Tack om du är seriös =)

Softa

oktober 19, 2008

Sov länge idag också, till halv elva. Känns så där att vakna sent när det känns som man har missat halva dagen. Finns dock inte så mycket att göra åt det då. Dessutom har jag inget särskilt att göra idag. Robin jobbar, idag igen. Mycket jobb för honom på sistone men det är bra pengar så jag vill inte klaga. Mindre roligt att sitta ensam hemma och bara vänta på att han kommer hem. Men i morgon (!!!) ska jag också jobba. Hoppas verkligen att det går bra, vill så gärna också ha ett jobb och tjäna lite pengar.

Robin ska ner och träna på sin rast så jag tänkte nog åka ner i stan och möta upp honom och träna med honom. Har redan tränat tre gånger denna veckan men det kan inte skada med en dag till. Det lär ju inte blir träning i morgon så det passar ju bra. Förutom träning blir det lite plugg och föreberedning inför arbetet med Fredrik i morgon. Det blir en lugn, soft söndag.