Archive for 22 oktober, 2008

Kärlek

oktober 22, 2008

Snabbt inlägg..

oktober 22, 2008

…medan potatisen kokar. Håller på att laga mat till mannen när han kommer hem från sin föreläsning. Det blir kotlett och potatismos med den obligatoriska lingonen och saltgurkan. Efter middag sticker vi ner och tränar. Blir en sen träning men det gör inte så mycket, måste ju som sagt få in ett pass idag.

Har varit duktig i dag, eller rättare sagt jag och Fredrik har varit duktiga. Vi har fått rätt mycket gjort, framförallt strukturmässigt med arbetet. Alltid skönt att veta ungefär vad man jobbar med. Fick även reda på att slutgiltig deadline är 7:e januari. Därför satsar vi på att bli färdiga innan jul så det inte blir stressigt.

Måste bara säga att jag känner mig löjligt nykär, det är väldigt härligt. Jag sitter och längtar till Robin kommer hem när han bara varit borta nån timme. Jag älskar min sambo *hihi*

Bögbloggar

oktober 22, 2008

Följande inlägg skrivs med all kärlek i världen och mer med en längtan efter en förklaring och ett nytt sätt att tänka. Möjligtvis lider jag av brist på kunskap, och med all säkerhet kan jag aldrig riktigt förstå.

På senaste tiden har jag noterat fler och fler bloggar som är skrivna av unga (helst under 18), söta, modemedvetna, ibland studerande oftast singelkillar. Än så länge inget konstigt med detta, inget att reagera på. Dock blir jag förvirrad när deras nisch på bloggen som dom marknadsför sig med är att dom är homosexuella. Exempelvis Amir, Dennis, och Per-Robin med flera. Bloggarna i sig är väldigt roliga och oftast bättre skriva än de flesta i bloggvärlden, jag menar absolut inget annat. Mitt förstånd sviker mig dock när jag ska reda ut varför man vill vara känd som bögen eller flatan. Jag trodde att vi som samhälle 2008 skulle se på homosexuella som vilka andra människor som helst, och att det inte skulle vara något som skiljer ”dom” från andra, eller något som leder till diskriminering. De homosexuella kämpar för lika rättigheter (med all rätt) och då förstår jag inte varför det samtidigt är något man sticker ut och vill vara speciell med. Dom vill äta kakan och ha den kvar samtidigt. Dom får och ska givetvis vara stolta över vem dom är och allt det där politiskt korrekta, men har du tänkt på hur många heterosexuella personer som kallar sin blogg för straightbloggen, eller som skriver enbart om livet som straight. Jag menar på att det är givetvis positivt att homosexuella skriver om sin vardag, för att hjälpa andra som kanske inte har kommit ut, eller bara för att skriva av sig som alla andra, då de säkerligen möter fler svårigheter än en straight person. Men varför skrika ut till världen att man är BÖG och sen förvänta sig att det inte ska ligga i fokus runt människan bakom sexualiteten. Jag reagerar på detta på samma sätt som jag tycker pridefestivalen är ett stort pinsamt jippo som helt har tappat sin mening.

Tänk om världens alla straighta människor en gång om året klädde av sig kläderna, viftade med löskukar, och grovhånglade på gatorna, hade det varit ok? Om du inte vill särbehandlas för din sexualitet så skylta inte med det så jävla mycket.

Var stolta, lev som alla andra, skriv om din vardag utan att sätta din sexualitet i centrum, för vad får dig att tro att jag bryr mig om vem du kryper ner under täcket med på kvällarna. Eller ska jag döpa min blogg till straightemma kanske?

Morgonstund har guld i mun

oktober 22, 2008

Uppe tidigt då jag väntar Fredrik här hemma om en halvtimme. Vi ska fila på det sista innan handledningen i morgon. Vi måste precisera syftet och frågeställningar. Vet inte riktigt hur det ska gå till men det löser vi.

Träning är idag ett måste. Har inte tränat sen i Söndags. Nu får det bli träning onsdag, fredag och söndag, för att få in mitt minimum på tre gånger. Robin jobbar alla dessa dagar i vilket fall så jag kan lika gärna träna ordentligt. På fredag har jag dock blivit inbjuden till att lyssna på jazz på NH med Jon. Får väl se om det blir av.

Nu; frukost !