Archive for 23 oktober, 2008

Man vet att man har pms när…

oktober 23, 2008
  • man blir irriterad på sambon för att man själv glömt sätta på spisen
  • man gråter när paret förnyar sina löften på tv4:as bröllopsform
  • man blir arg på Anna Skipper för att hon är i bättre form än sig själv.
Två myggbett på häcken

oktober 23, 2008

Jag reagerar mer än de flesta på byggbett, resultatet blir stora röda bölder stora som pingisbollar. Nu har jag, trots årstiden, dragit på mig två bett som härligt nog är lokaliserade på min bakdel. Det är jättemysigt och inte alls obekvämt varje gång jag sätter mig ner, eller heller speciellt obekvämt när man ska motionscykla på gymmet.

Nu är jag hemma från gymmet som jag praktiskt taget fick släpa iväg mig till. Jag fick det gjort i alla fall och nu känns det givetvis väldigt skönt. Sprang även inom apoteket och köpte upp provianter så jag klarar mig igenom dessa kvinnosmärtor.

Vad ska jag då göra hela kvällen. Min älskling är borta till tio ungefär, så det blir skoj på egen hand. Tror det blir lite slösurfande, lite tv-tittande, lite middags-ätande och annat smått och gott.  Hörs!!!

Pissigt humör

oktober 23, 2008

Usch jag tycker inte detta är roligt längre. Är på väldigt dåligt humör av många anledningar. Tyckte inte handledningen gav särskilt mycket idag, vi kommer ingenstans känner jag. Vi trampar runt i dynga och försöker hitta en stadig grund att stå på och jag är rädd att om vi spenderar för mycket tid med detta kommer vi inte skriva en bra uppsats, för tiden kommer ta slut. Mycket möjligt att vi då har världens idé och en jätte bra vetenskaplig grund men har vi inte fått ner det på papper så faller ju arbetet i vilket fall. Nu ska vi läsa på teorier över helgen så får vi väl hoppas att vi kommer någonvart på måndag.

Utöver detta lider jag även av diverse värk överallt i kroppen, vilket jag tror är den egentliga anledningen till mitt humör. Jag är pms:ig och har ångest över att jag måste sticka och träna. Jag vill krypa ner under täcket och äta god glass och inte gå upp på hela helgen.

Kiwi till frukost.

oktober 23, 2008

Sitter och slänger i mig lite hastig frukost, för jag måste gå om fem minuter sen. Ska ha handledning på skolan och jag gillar att ha tid på mig att promenera med musiken i öronen och njuta av vädret.Det blev ingen träning igår. vi hoppade upp i soffan och mös hela kvällen istället, det var mysigare. Detta betyder dock träning utan undantag i dag, i morgon och söndag. Så jag sticker till gymmet efter handledningen. Robin jobbar kväll idag så det blir att roa sig på egen hand. Ska väl inte vara så svårt?