Archive for 26 oktober, 2008

God kväll

oktober 26, 2008

Jag pallrade mig ner i stan, jag satte mig på motionscykeln, men mitt hjärta var inte i det. Har inte alls motivation för träning längre. Måste variera mig lite så det blir roligt igen, annars riskerar jag att inte fortsätta. Kanske lite yoga, pilates eller boxning nästa gång. Hade ju varit synd om jag tappade allt arbete jag har lagt ner de senaste månaderna.

Kvällen spenderades först med middag; lax med bakad potatis och räk & ägg röra (riktigt gott). Sen kollade vi på Mamma Mia, en charmig film men ingen blivande musikal-klassiker. Skäms lite över att erkänna att man ser på filmen med en underliggande stolthet över att vara svensk.

Nu ska vi snart krypa ner i sängen, pussas och kramas lite. Sen gissar jag att Robin somnar sött och ligger och snarkar medans jag läser nån timme. Sen kryper jag närmare honom och känner hans värme och närhet. Då mår jag som bäst, och då somnar jag även gott.

Vad blir det för mat

oktober 26, 2008

Känner att jag vill äta något riktigt gott ikväll, men jag har ingen aning om vad. Skulle behöva Per Moberg, han lagar till synes god mat. Har tagit ut två laxfiléer ur frysen men jag vill samtidigt ha räkor, hmm. Lyxproblem.

Jag kommer inte igång med pluggandet, det är så mycket mysigare att kela med Åke.Tror dock att han endast använder mig för mina klia-magen-egenskaper. Spelar mindre roll, för jag älskar att mysa med honom.

Jag sticker ner i stan vid två och släpar väl iväg mig till gymmet, om jag nu måste.

Regnig söndag

oktober 26, 2008

Regnet slår mot fönstret, jag sitter i myskläder, och ångrar att jag gick med på att träna i eftermiddag. Sitter just nu och kollar på The Waitress, en halvdålig film som är lagom för mitt huvud denna morgon. Dagen ska egentligen spenderas vid böckerna men jag har en känsla av att det kommer ske halvhjärtat. Robin jobbar till två och sen ska vi träffas vid gymmet, får väl se om jag orkar ta mig ner. Borde.

Jag tror jag kommer slänga denna dagen i soptunnan, ja jag medger; det kommer inte bli något produktivt gjort idag. Men inte är det meningen att regniga söndagar ska vara fartfyllda och prouktiva. Nej.