Helloj igen

Glömde kanske berätta lite om jobbet: det är ett jobb som administratör. Arbetsgivaren heter Schenker och erbjuder allt från landtransporter och internationella sjö- och flygfrakter, till konsulttjänster och lager- och logistiklösningar. Jag kommer hantera fraktsedlar som ska scannas in i systemet och redogöras för. Arbetet utförs i lokaler på Torvinge, bredvid ett väldigt stort lager. Arbetsuppgifterna kan nog vara lite monotona, men jag kommer göra det bästa av det. Troligtvis blir det minst två kvällar i veckan och då cirka fem timmar åt gången. Lönen är helt ok, för att vara en ingångslön på ett extrajobb där jag dessutom får två timmars OB varje arbetspass.

Schenker i Sverige

  • 14 miljarder kronor i omsättning
  • 3 800 anställda
  • 4 000 lastbärare
  • 7 000 anställda i 300 samverkande åkerier
  • 42 000 avtalskunder
  • 23,5 miljoner gods- och paketsändningar hanteras per år
  • 68 400 sjö- och flygsändningar per år

Jag kommer verkligen uppskatta att ha detta jobbet. Jag älskar att jag med all sannolikhet kommer kunna vara kvar i Linköping nästa sommar. Att jag kommer dra in lite mer pengar varje månad och inte alltid förlita mig på min älskling. Sen ska det sparas pengar också; nu blir det en resa utomlands, bara Robin och jag. Tillsammans ska vi utforska nya länder, ny mat, ny musik, nya människor. Längtar redan. Vilken bra dag det blev, och den är inte slut än.

Ps. Fick rosor av den finaste mannen i världen, nu står dom på vardagsrumsbordet som en påminelse om mitt nya jobb men framförallt vår kärlek.

Kommentera

