Spruckna planer

Låg och drog oss i sängen alldeles för länge och min plan om att komma igång med städning och plugg tidigt sprack direkt. Nu har vi dock slängt in de första maskinerna tvätt, slängt i oss frukost, planerat för den kommande veckan, samt påbörjat städningen. Det blir en halvtråkig, göra-måsten-dag. Jag har föreläsning mellan ett och tre i eftermiddag men sen får jag ha trevligt när jag ska fika men Ölands-Emma. Vi var tvungna att ha smeknamn på varandra i början för vi var tre Emmor i BVG-klassen. Jag fick bli Skåne och Weinesson fick då bli Öland. Däremot har vi en tendens att stå bredvid varandra när vi hälsa på nytt folk på fester och så. ”Hejsan, Emma.”, säger hon. ”Hejsan, också Emma” säger jag. Folk brukar titta knasigt på oss. Hur som helst ska det bli roligt att träffa henne.

Nu blir det städ !!!

Ett svar to “Spruckna planer”

  1. Pernilla Says:

    Hej, Trevligt av dig att kika in i bloggen och Tack!
    Ja tålamodet är det inga problem med när det gäller att scrappa det gäller bara att orka och att ta sig tid.
    Ju äldre dottern blir ju mindre tid blir det! 🙂

    /Pernilla

Kommentera

