Archive for 29 januari, 2009

En perfekt bas

januari 29, 2009

För att få ett bra resultat vid sminkning är grundarbetet viktigt, precis som när du målar en vägg. Om du peelar ansiktet nån gång i veckan och är duktig med rengöringsprudukter beautiful-skinoch fuktgivning kommer du ha en bättre grund att arbeta från. Efter peeling kan det vara en bra idé att använda en mask. Tänk också på att använda solskyddskräm om du är ute i solen mycket. Trixet är en bra foundation som du trivs med, som inte är långt ifrån din verkliga hudton. Om du har linjer i ansiktet kan det vara bra att använda en foundation utan puder i för det har en tendens att framhäva linjer istället för motsatsen.

  • Tvätta ansiktet rent och fräscht med lämpliga produkter
  • Lägg på valfri fuktgivande kräm, låt absorberas.
  • Applicera en primer. Antingen på hela ansiktet eller på utvalda områden (T-zonen)
  • Applicera foundation med svamp eller pensel. OBS: blanda ordentligt så du undivker linjer vid halsen och hårlinjen. Det är fruktansvärt fult.
  • Använd lämplig concealer på problemområden. Kom ihåg: gult/grönt tar bort det röda, rosa eliminerar det blåa under ögonen.
  • Avsluta med ett löst puder i samma ton som din foundation för att hålla allt på plats.

Synd om mig

januari 29, 2009

logolyxfallan12020070830132711_23Min snälla sambo har promenerat bort till Hemköp för att inhandla antingen chokladpudding eller glass till mig. Jag kunde inte bestämma mig så det får bli en överraskning. Hur som helst tänkte jag knopa ihop ett inlägg under tiden. Problemet är dels bristen på roliga saker att dela med mig och dels orken i min kropp. Det är ansträngande att bara lyfta fingrarna över tangentbordet. Ikväll blir det i.a.f lyxfällan klockan nio. Ett roligt program där jag alltid facineras över hur snedvriden människors kunskap om ekonomi är. Nä, jag förstår inte hur människor tänker.

Har suttit och surfat runt lite på diverse sminkbloggar och det vattnas i munnen på mig. Något som jag bara måste köpa när mina CSN-pengar kommer är Coastal fghfhScents 88 Piece Makeup Palette för ALLA pratar om den och nu senast läste jag att Bjooti även berömmer den. Så nu har jag bestämt mig. Måste även inhandla en ny foundation då min nuvarande från MakeUpStore snart är slut. Sen blir det dock inte mer make denna månaden för det är stramt med pengar och jag måste ju äta också. Tänkte förresten fixa ett nytt inlägg om hur man får till en perfekt sminkbas och lägga upp det snart. Håll utkik efter det!!!

Kram Kram!


Kvällskvisten

januari 29, 2009

Ja så här på kvällen krashar jag tydligen totalt ihop. Mitt huvud sprängs garanterat inom några sekunder och min näsa häller ut litervis med snor. Avundsjuka????

What?

januari 29, 2009

Var i sjutton gubbar har mina läsare tagit vägen. Förlåt att jag reste bort men jag var tvungen….snälla kom tillbaka. Nu ska jag däcka i min soffa ett tag. Jag mår dåligt. Kram

Snart helg

januari 29, 2009

Det är det jag ser fram emot just nu i alla fall. Sitter och försöker få i mig lite frukost men halsen gör ont och näsan rinner. Inte en rolig dag att ha föreläsning och seminarium. Det är dock bara att bita i det sura äpplet och ta tag i dagen. Vårt sem ska vara mellan 13-15 men jag tvivlar på att det blir två timmar då vi bara är två grupper. Hoppas vi får sluta lite tidigare så jag åtminstone har lite tur idag. Ikväll blir det nog lite mathandling. Om man öppnar vårt kylskåp kan man praktiskt taget ta ett steg in i det för det är så tomt. Jag skulle dock helst vilja vänta tills jag fått pengar av dumma CSN som inte vill ge mig några. Jag blir så trött.

I morgon börjar jag mitt nya jobb. Be till gudarna att jag är lite piggare då så jag kan göra ett bra första intryck. Puss på er!

sick